flower

27 iulie 2013

Pizza cu aluat fraged

Pentru ca un weekend intotdeauna este mai frumos cu o pizza gustoasa. A iesit o bunatate! Pentru blat m-am inspirat de pe site-ul Lalena, dar nu am folosit exact acelasi cantitati, si chiar daca "topping-ul" a fost destul de "sarac", rezultatul a fost foarte bun.


Din ingredientele de mai jos, mi-a iesit un blat putin mai mic decat tava de cuptor. Este foarte subtire, dar in acelasi timp este extrem de fraged/moale cu marginile usor crocante. E o nebunie! :)

Ingrediente pentru blat:

- 200g faina de tip 000
- 2 linguri de ulei de masline
- jumatate de lingurita de sare
- 1 lingura de drojdie uscata (am folosit de la Dr. Oetker)
- 1 lingurita de zahar
- 130ml apa calda

Mod de preparare:

- intr-un bol incapator punem faina, sarea si cele 2 linguri de ulei de masline
- separat intr-un pahar punem apa calduta cu zaharul si drojdia uscata (amestecam pana se dizolva drojdia)
- in bolul mare, peste faina, adaugam drojdia dizolvata si amestecam cu o lingura, apoi framantam cu mana pana se incorporeaza bine toate ingredinetele si aluatul devine tare si nelipicios
- presaram putina faina peste aluatul obtinut, acoperim bolul cu un prosop si lasam sa creasca 30-40 de minute, sau mai mult, pana pregatim ingredientele pentru pizza

*nu este obligatoriu sa folositi aceleasi ingrediente pentru pizza; puteti pune sunca, bacon, salam uscat, piept de pui, ciuperci, rosii, ardei, porumb, masline (eu am vrut sa pun, cumparasem special pentru pizza, dar cand am ajuns acasa am observat ca aveau un miros ciudat si am renuntat la ele)
Topping pentru pizza:

- un piept de pui (in jur de 400g)
- 2 rosii coapte
- 3-4 lingurite de pasta de tomate
- cateva rondele de ardei (doar putin pentru aroma, pentru ca nu ne place cu mult ardei)
- 150g cascaval
- 2 felii de sunca
- 2 oua
- 1 lingurita rasa de amidon alimentar fin
- sare si piper
- busuioc uscat

- cat am lasat aluatul la crescut, am pregatit ingredientele
- am taiat pieptul de pui in bucati mai mici si in fasii lungi, l-am pus intr-un bol si am adaugat peste el lingurita de amidon (am amestecat bine puiul cu amidonul - in felul acesta carnea iese mai frageda)
- rosiile le-am dat pe razatoarea marunta
- am pus o tigaie la incins, am adaugat puiul in ea si l-am lasat putin la foc tare, cat sa se coloreze usor
- am adaugat sosul de rosii, am pus sare si piper dupa gust, un varf de lingurita de busuioc uscat si am lasat sa fiarba la foc mic, 5-10 minute (cat sa scada putin sosul si carnea sa fie facuta in interior)
- am scos apoi carnea si sosul de rosii pe o farfurie si le-am lasat sa se raceasca pentru a putea taia puiul in fasii/bucatele subtiri
- cele 2 felii de sunca le-am taiat in cubulete mici
- am taiat si cateva felii de ardei capia
- dupa cele 40 de minute aluatul si-a dublat volumul si  il putem intinde pe blatul de lucru
- intre timp dam drumu la cuptor pentru a se incalzi
- intindem aluatul intr-un strat subtire
- ungem cu ulei si tapetam cu faina o tava
- asezam aluatul in tava, il ungem cu pasta de tomate, punem pieptul de pui, ardeiul capia, sunca, sosul de rosii, cascavalul ras (dat pe razatoarea mare) si cele 2 oua batute bine (turnam din ele putin cate putin peste restul de ingrediente) - am ridicat putin marginile aluatului,pentru a nu se scurge sosul de rosii si ouale batute
- bagam tava in cuptor pentru 20-30 de minute la foc mediu (nici mic, dar nici prea tare)
- cand se rumeneste frumos putem scoate tava din cuptor si servim cu pofta!

Related Articles

0 comments :

Trimiteți un comentariu