flower

22 octombrie 2013

Mancare de fasole (cu kaizer afumat)

Pentru reteta asta am urmarit-o pe mama. Am vazut cum o pregateste ea, am mai cautat cateva retete pe net sa vad cum fac altii mancarea de fasole si am adaptat-o dupa gusturile noastre. Imi place ca mancarea de fasole sa nu fie lichida (nu-mi place ciorba de fasole de nicio culoare), sa aiba aroma usor afumata de la carne, sa nu fie nici prea dulce si nici prea sarata, iar aroma de la foile de dafin sa fie subtila. Ati prins ideea.



Ingrediente:

- 300g fasole
- 230g kaizer putin afumat
- 1 ceapa
- 1 morcov mic
- jumatate ardei capia (eu aveam unul inceput si am taiat 4 rondele din el)
- sare si piper dupa gust
- 2 foi de dafin
- 1 lingura de ulei
- 4-5 linguri de bulion

Mod de preparare:

- se spala fasolea si se lasa la inmuiat (4-6 ore sau peste noapte)
- dupa ce se inmoaie, se arunca apa, se clateste fasolea si se pune la fiert intr-o oala cu apa rece
(cand incepe sa dea in clocot si se formeze spuma, se schimba apa)
*apa noua pe care o puneti peste fasole trebui sa fie clocotita , deci cat timp fierbe fasolea, puneti o oala cu apa la fiert, din care veti pune peste fasole
- schimbati apa inca de 2 ori, iar in a treia apa veti lasa fasolea sa fiarba (apa sa fie de 1-2 degete grosime, peste boabele de fasole)
- adaugati in apa cele 2 foi de dafin, putina sare si piper
- cat timp fierbe fasolea, taiati legumele si carnea
- kaizerul se taie in cuburi mari, ardeiul si ceapa se toaca marunt, iar morcovul se poate da pe razatoarea mare
- separat intr-o tigaie se pune uleiul si se lasa sa se incinga, apoi adaugati 4-5 linguri de bulion si ceapa
- se fierbe putin pana se inmoaie ceapa, apoi adaugati kaizerul, ardeiul si morcovul si amestecati bine
- cand s-au inmuiat si legumele, luati tigaia de pe foc
- cand fasolea este aproape fiarta (cand zdrobiti o boaba usor intre degete, sau gustati), puneti amestecul din tigaie peste ea si amestecati; daca mai este nevoie mai adaugati sare si piper
- mai lasati sa fiarba pana scade apa/zeama, in functie de cat de lichida vreti sa fie mancarica
* nu uitati ca dupa ce opriti focul, cand se raceste se mai leaga, deci nu o lasati de tot fara zeama, pentru ca o sa fie prea uscata
- opriti focul si serviti cu ceapa, usturoi sau muraturi

Related Articles

0 comments :

Trimiteți un comentariu